Reclamatierecht Asgård houtkachels
Bij aankoop van een Asgård houtkachel geldt een reclamatierecht van twee jaar. Op deze pagina leggen wij uit hoe het reclamatierecht werkt, waar u op moet letten en hoe u een reclamatie kunt indienen.
Wat valt er onder het reclamatierecht?
In overeenstemming met het consumentenrecht geldt het recht op klacht gedurende twee jaar na de datum van aankoop van de kachel. Het aankoopbewijs met datum dient als bewijs.
Houd er rekening mee dat het recht op klacht geldt overeenkomstig het consumentenrecht in het land waar de kachel is gekocht. Wordt de kachel naar een ander land of een andere regio gebracht, ver van de dealer waar de kachel werd gekocht (bijv. naar een eiland), dan kunnen we de servicemogelijkheden voor de kachel niet garanderen. De kachel moet altijd worden gekocht in het land of de regio waar hij zal worden geplaatst.
Wat valt er niet onder het reclamatierecht?
- Schade die als gevolg van onjuist gebruik van de houtkachel, van onvakkundige aansluiting of door inwerking van fysiek geweld is ontstaan.
- Losse onderdelen en slijtageonderdelen (glazen ruitjes, isolatiestenen, vuurrooster, afdichtingen, rails, geverfde oppervlakken etc.). Deze onderdelen kunnen worden vervangen en zijn als reserveonderdelen in onze shop www.aduroshop.de / www.aduroshop.com verkrijgbaar.
- Schade die door (condens)water in of rond de houtkachel, te veel of te weinig trek in de schoorsteen en bij verwaarlozing van de zorg en het onderhoud van de houtkachel is ontstaan.
- Schade aan de houtkachel die is ontstaan door invloed van buitenaf, of schade die is veroorzaakt door andere voorwerpen.
Hoe kan ik een reclamatie indienen en wat kan ik verwachten?
Als u een reclamatie wilt indienen, kunt u daarvoor het reclamatieformulier invullen. Reclamaties worden alleen in behandeling genomen op basis van een ingevuld formulier. Let op, u hebt het productienummer de datum van aankoop nodig.
Formulier invullen (formulier is in het engels)
U ontvangt een e-mail ter bevestiging dat we uw e-mail hebben ontvangen, en nadien een e-mail met ons antwoord. We behandelen uw klacht zo snel mogelijk.