Reclamatierecht Aduro Biokachels

Bij aankoop van een Aduro biokachel geldt een reclamatierecht van twee jaar. Op deze pagina leggen wij uit hoe het reclamatierecht werkt, waar u op moet letten en hoe u een reclamatie kunt indienen.

Wat valt er onder het reclamatierecht?

In overeenstemming met het consumentenrecht geldt het recht op klacht gedurende twee jaar na de datum van aankoop van de kachel. Het aankoopbewijs met datum dient als bewijs.

Houd er rekening mee dat het recht op klacht geldt overeenkomstig het consumentenrecht in het land waar de kachel is gekocht.

Wat valt er niet onder het reclamatierecht?

  • Schade die is ontstaan als gevolg van onjuiste bediening van de kachel, een onjuiste aansluiting of door inwerking van fysiek geweld.
  • Losse onderdelen en slijtageonderdelen (frontruit, zijruit, geleiders, trechter, afdichting, enz.). Deze onderdelen kunnen later worden vervangen en als reserveonderdelen in onze reserveonderdelenshop www.aduroshop.de / www.aduroshop.com worden aangeschaft.
  • Schade aan de kachel die is ontstaan door invloed van buitenaf of schade die is veroorzaakt door andere voorwerpen.

Hoe kan ik een reclamatie indienen en wat kan ik verwachten?

Als u een reclamatie wilt indienen, kunt u daarvoor het reclamatieformulier invullen. Reclamaties worden alleen in behandeling genomen op basis van een ingevuld formulier. Let op, u hebt het productienummer de datum van aankoop nodig.

Formulier invullen (formulier is in het engels)

U ontvangt een e-mail ter bevestiging dat we uw e-mail hebben ontvangen, en nadien een e-mail met ons antwoord. We behandelen uw klacht zo snel mogelijk.