Recht op bezwaar voor Aduro hybride en pelletkachels

Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van uw nieuwe Aduro hybridekachel of pelletkachel. U heeft twee jaar vanaf de aankoopdatum recht op bezwaar. Bij het indienen van een bezwaar dient het bewijs van betaling als documentatie te worden bijgevoegd.

Om de werking te verbeteren en te zorgen voor efficiënte en schone verbranding, kan het zijn dat voor een pelletkachel de toevoer van verbrandingslucht of de spiraal van de pellettoevoer moet worden aangepast. In de Aduro Cloud kunnen servicepartners van Aduro A/S alle Aduro houtkachel controleren en aanpassen. Dit is uiteraard alleen mogelijk als de houtkachel via een WLAN met de cloud is verbonden. Aduro A/S kan daarom bij klachten over de verbranding of de werking niet direct afhandelen wanneer de houtkachel niet online is.

Wanneer u problemen heeft uw houtkachel met het internet te verbinden, kan dat aan het lokale WLAN, het netwerk, de router of de telefooninstellingen liggen. Op adurofire.de vindt u ondersteuning voor WLAN – hoewel het niet de verantwoordelijkheid van Aduro A/S is te zorgen voor de verbinding. Voordat u uw klacht online indient bij Aduro AS, kunt u een servicebezoek boeken om de houtkachel met het internet te verbinden.  Enkele Aduro-dealers bieden in dergelijke gevallen ook hulp aan.

U heeft in principe geen recht op bezwaar voor:

  1. Schade die is terug te voeren op onjuiste installatie of verkeerd gebruik van de kachel, bijv. oververhitting, gebrek aan onderhoud aan de kachel (evenals het jaarlijks onderhoud door een monteur).
  2. Afneembare en slijtageonderdelen (vermiculiet, glas, afdichtingen, rails, gelakte oppervlakken, ontstekingsstang, sensoren/contacten, brandkegel, gietijzeren rooster en handgreep), omdat dergelijke schade het gevolg is van dagelijks gebruik. Deze onderdelen kunnen worden vervangen en zijn als reserveonderdelen in ons shop www.aduroshop.com verkrijgbaar.
  3. Schade als gevolg van elektrischer overbelasting, condenswater in en rond de schoorsteen, te veel of te weinig schoorsteentrek en gebrek aan onderhoud/reiniging.
  4. Montagewerkzaamheden bij een reparatie.
  5. Transportkosten bij een reparatie.
  6. Schade aan de kachel die is veroorzaakt door inwerking van buitenaf, of schade die de kachel aan andere objecten heeft veroorzaakt.

HIER VINDT U MEER INFORMATIE